dilluns, 16 de maig del 2011

L'avi de la mel - peladet (terradets)

Aquesta era una via que li tenia unes ganes especials, potser per ser una via semi-equipada amb cert grau i poder apretar mentalment, per la paret en si ja que mai havia escalat al Congost de Terradets o perquè és una via oberta per l'Albert el qual és un referent alpinístic per mi...
No sé que li tenia ganes. Així doncs diumenge vaig quedar amb el Toni per anar a fer-la.
Sobre el paper ni ell ni jo hauríem de tenir cap problema ja que el 6b el tenim més que assentat però clar vam tenir l'error de comparar el nostre nivell de friki amb el d'autoprotecció i senyors!! com canvia la cosa quan has de pensar quina peça entra millor en cada lloc!!
Total que en aquesta via vaig tenir el desgast mental més bèstia que he patit mai, seccions que amb parabolts passaria xiulant les vaig passar putes de veritat!!!
Tot i això la vaig disfrutar força. Com diu la ressenya per fer-la disfrutant al màxim ves amb el 6b bé però caldria incorporar-li que el 6b d’autoprotecció no de friki ;)

Desprès d'aquesta llarga introducció reflexiva faré 5 cèntims de la via.

Aproximació: aparcarem el cotxe al pàrking de la font de les bagasses. Sortim caminant direcció Tremp pel camí que hi ha al costat esquerra de la carretera i desprès per el boral fins arribar a una senyal verda de límit comarcal. Just darrera la senyal hi ha una corda fixa per remuntar una forta pendent. A partir d’aquí cal seguir la base de la paret. La via comença més amunt de la FESTA DEL PACA marcada a la roca amb un "FP", passarem un diedre boscós i desprès de passar una gran llosa de pedra trobarem l'inici de la via. Com a referència sota del gran sostre d'inici hi ha un buril amb plaqueta i un "clau".

La via:

L1 (6a 25m): el llarg comença fent el mico per un arbre fins poder passar a la roca. Desprès del 2on parabolt es bifurca en dos, naltros hem d'anar a buscar un parabolt que hi ha a l'esquerra. Llavors continuarem seguint els parabolts i un pont de roca amb tendència a l'esquerra. Reunió amb 2 parabolts en una petita repisa.

recuperant el L1

L2 (6a+ 40m): des de la reunió sortim en diagonal cap a la dreta cap a un pont de roca. Primer per una placa i desprès agafarem una llastra bona per progressar però no el suficient resistent com per posar-hi friends ja que es molt fineta. Un cop passat la llastra entrarem en una zona de placa amb tendència a l'esquerra, les mans no són dolentes però requereix finura de peus. Seguint la diagonal cap a l'esquerra arribarem sota un sostre on hi ha la segona reunió. R 2 parabolts en una rampa no del tot incòmode.

des de la R1

L3 (6a+ 50m): llarg fi fi i en travessia!! Sortim de la reunió cap a l'esquerra a buscar la fissura de sota el sostre on podrem col·locar un camelot verd, vermell i groc a caldo. Quan la fissura del sostre tira cap amunt la deixarem per agafar una sèrie de vires en diagonal però amb tendència descendent en busca del parabolt. L'últim tram del llarg, la roca està bruta i trencada ja que hi ha com a petits bosquets. R amb 2 parabolts en una còmoda rapissa.

ATENCIÓ: per muntar aquesta reunió caldrà un aro cosit de 120 o més perquè els parabolts estan molt separats entre si i en vertical.

jo a la travessia del sostre

L4 (6b 35m): aquí comença el festival de l'autoassegurança. Inici a la vertical de la reunió per una plaqueta, tot seguit agafarem una llastra delicada només apta per progressar però amb bon canto. Continuarem per una bavaresa on hi entra un camelot verd fins enllaçar amb un diedre vermell, en aquest diedre hi ha l’últim parabolt del llarg on queden 15m per assegurar al gust en general vas trobant bons cantos però si no estàs acostumat a posar catxarros et va carregant mentalment. R amb 2 parabolts en una rapissa petita però còmoda.

L5 (6b 30m): sense dubte el llarg clau de la via, l’únic lloc on em vaig penjar. Surts de la reunió cap a l'esquerra a buscar un diedret i el primer parabolt. Arribes a una placa on hi ha 2 parabolts més i l'ataques per la dreta de l'esperonet que hi ha al mig de la placa. Secció fina de regletes amb la xapa ja una mica lluny per anar a buscar el diedre de sobre el sostret de l'esquerra. Continuarem pel diedre-placa on entra algun tasco fins al parabolt. Des d’aquí amb una travessia fineta cap a l'esquerra agafarem un diedret que ens portarà sota un sostre que passarem per el diedre que es forma a la dreta. D’aquí en amunt assegurances al gust i la dificultat va decreixent. R amb 2 parabolts en una repiseta una mica incomoda.

ATENCIÓ: com la R3 parabolts molt separats que requereixen cinta mes llarga del normal.

Descens: hi ha varis descensos però el recomanat és rapelar la via pel sistema de rapels instal·lat.

De la R5 a la R3: 55m
De la R3 a R intermitja (actualment R de l'absurdistant): 50m

De la R intermitja al terra: 45m

rapelant la via

Un cop al terra desfem el camí fet a l’aproximació.