dimarts, 10 de maig del 2011

Castellfollit - paranoia nocturna (95m 6a)

torre del moro

Aquest dissabte passant de la previsió de mal temps vam decidir anar a escalar a la Torre del Moro de Castellfollit. Tenia moltes ganes d'anar a fer aquesta via i la seva veïna Alicantropia però aquest cop el temps només ens ha deixat fer la Paranoia.

La via està completament equipada amb parabolts.

ressenya de les vies paranoia nocturna i alicantropia

Aproximació: El cotxe el deixarem en el primer lloc a mà esquerra que trobem pista amunt. Llavors, ens caldrà recular pista avall i està pendent d'un corriol que surt a mà dreta que ens portarà al riuet de la vall de Castellfollit. Un cop travessat el riuet continuarem riu amunt atents a trobar una fita a mà esquerra, a partir d'aquest punt només caldrà seguir les fites fins al peu de la paret oest i desprès resseguir la paret fins trobar el peu de la via just a l'esquerra d'una canal herbosa característica.

La via: De les dos línies de parabolts que tenim davant es la de la dreta.

visió del primer llarg

L1- 6a 30m: El primer llarg per uns escaladors de calcaria com nosaltres se’ns fa estrany d'escalar. Ressegueix una gran llastra-bavaresa amb peus en adherència (per cert quina adherència fins i tot els líquens agafen perfectament!!!) i mans més aviat romes. A mig llarg trobarem una reunió a mà esquerra de la qual passarem i acabarem de pujar a la R per una placa fisurada. R comoda sobre 2 parabolts rapelable.

Pau al primer llarg

L2- 6a 25m: Aquest llarg comença per un diedre vermell sense bones preses molt tècnic d'anar col·locant-se de la millor manera possible. En sortir del diedre vermell entrem en una zona més "fàcil" on els parabolts allunyen una mica. Seguirem escalant per una sèrie de diedrets i espolonets que sense arribar a ser difícil no et deix relaxar en cap moment fins arribar a la rapissa de la R. R còmoda amb 1 parabolt i 2 burils.

visió del segon llarg

L3- 4+ 20m: Bonic llarg, més facilet i disfruton. Segueix la tònica de la segona part del llarg 2 però amb més canto. Trobarem 2 reunions seguides, jo recomano fer reunió a la segona per comoditat i facilitat al continuar l’últim llarg. R còmoda de 2 parabolts.

L4- 5+ 20m: Sota el meu punt de vista el més disfruton de tots. Segueix una placa amb varies vies de bon canto amb tendència a la dreta. L'última reunió està mal posada per assegurar aquest llarg ja que queda damunt del bloc cimer, en el nostre cas vam fer la reunió amb friends en un bloc fissurat davant de la reunió equipada.

La reunió d'aquest llarg esta a la dreta
sobre el bloc per on surt el Pau

Descens: En la plataforma cimera pel costat esquerra de la cresta surt un pseudocorriol més o menys pegat a la paret. Continuarem per allí intentant no marxar del peu de paret, en el moment que puguem (50m aprox.) haurem de grimpar cap a la cresta en una espècie de coll des d’allí veurem una canal de roca i a l'esquerra hi ha un arbre amb unes bagues i maillo per fer un ràpel curt (15-20m). Un cop a la tartera només cal seguir el sender fitat fins el cotxe.

La via en si no m'ha desagradat gens però crec que el grau està molt apretat o ens fa falta una millor adaptació a la tècnica d'escalada en aquet tipus de roca. Però de ben segur que hi tornaré ben aviat per fer les vies que queden a la Torre del Moro com entrenament per a pròximes escalades pirenaiques i/o alpines i algun que altre projecte que s'haurà de mirar ;p