divendres, 26 d’agost del 2011

diagonal 65m 6a - paret dels llorors (la riba)

Aquesta és una petita via de caire clàssic amagada en un petit racó de la Vall del riu Brugent. Té orientació sud així que és ideal per una estona perduda de l'hivern.

Aproximació: des del poble de La Riba agafem la carretera que porta fins a Farena. Desprès d’uns 4 km en una zona on la carretera fa unes grans esses a mà esquerra surt una pista de terra que descendeix cap al llit del riu. Seguim la pista fins trobar en una corba d'esquerres una entrada a mà esquerra que porta a una esplanada on aparcar. Des d’aquest punt tirarem una mica endarrere fins arribar a una porta metàl·lica la qual la passarem pel costat. Seguirem la pista fins al final on hi ha unes basses d'aigua. A partir d’aquí buscarem unes fites que per un senderó amb fort pendent ens portarà al peu de la paret. Aproximadament 10-15 min.

La via: es troba semi-equipada, reunions amb 2 parabolts i als llargs algun clau i algun parabolt. De material necessitarem friends i tascons.

L1 IV: el primer llarg passa per una placa totalment neta però amb moltes possibilitats d'autoprotecció.

L2 V: des de la R1 sortirem en travessia cap a l'esquerra cap a un esperonet. En arribar a l'espero trobarem un clau i seguirem per una vira en diagonal. A mig llarg trobarem una reunió amb parabolts que és d'una variant més dura, nosaltres seguirem fins al final de la paret on trobarem una fumera curta però vertical que ens portarà a la reunió.

L3 6a: sortirem cap a la dreta a caçar un parabolt que protegeix el pas més difícil de la via. Seguirem recte amunt fins trobar un clau i des d’aquí ja és més fàcil i net fins trobar la última reunió.

Descens: des de la R3 marxarem cap a la dreta en busca de la última reunió de la via de l'Ivan equipada per rapelar. Amb 2 cordes de 60 s'arriba al terra en un sol rapel.

No és una via de Terradets o Montrebei però si teniu poc temps i ganes és del tot recomanable.

1. Ja fa temps que tinc pendent una visita a aquesta petita paret. Quan arribi la fresca cap allà! Bona piada per tenir referències de la via. Salut i roca!